BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Предизборна програма на ДПС

През всичките 32 години от създаването си досега, с политическата си дейност ДПС е било определящ фактор на сигурност и стабилност в обществото и държавата. С отказа от реваншизъм и установяването на българския етнически модел, чийто архитект е основателят на партията д-р Ахмед Доган,  ДПС практически гарантира мирния преход и териториалната цялост на страната. Партията има ключова роля в геополитическото ориентиране на страната от източния към западния блок. Членството в НАТО и ЕС се осъществи при участието на ДПС в управлението на страната. При това участие в изпълнителната власт (2001-2009 г.) българската икономика отбеляза най-високите си постижения за целия преход:

  • Икономически растеж над 6%
  • 24 млрд. евро преки чуждестранни инвестиции
  • Най-нисък държавен дълг

Обратно на това, когато ДПС е било извън властта, страната е била в политическа нестабилност, безпринципни управленски коалиции, незавършени мандати и влошаване на икономическите показатели (2009-2022 г.), за да се стигне до ситуацията от последните две години, когато страната беше вкарана в безпрецедентна комбинация от кризи – здравна, икономическа, политическа. С изключение на пандемията останалите кризи са резултат от водената от почти всички политически сили (без ДПС) политика на разделителни линии в българското общество, противопоставяне и използване на езика на омразата. През всичките тези години от 2009 насам ДПС винаги е предупреждавало, че това ще доведе до разделение в българското общество и в следствие на това до политическа криза и упадък на държавността. За последните 18 месеца се смениха 3 служебни правителства и 1 редовен кабинет. Без да се спираме в подробности, известени на всички ни, ще отбележим само, че последният редовен кабинет буквално взриви държавността в страната. Самият кабинет, избран от 4-партийна коалиция, представляваше еманация на безпринципното политическо коалиране в името само на консумирането на властта. През всичките 7 месеца правителството на Кирил Петков беше мощен извор на нестабилност и кризи:

  • Нарушаваше безскрупулно Конституцията и законите на страната
  • Сееше лъжи от сутрин до вечер
  • Усили конфликтите между институциите, включително и между отделните звена на самата изпълнителна власт
  • Задълбочи разделението в обществото, показа яростен и безпринципен реваншизъм
  • Направи фрапантни мегакорупционни сделки вместо широко прокламираната нулева толерантност към корупцията
  • Взриви енергийната сигурност на страната
  • Подкопа жизнения стандарт на българските граждани с невиждана от времето на Виденовото правителство инфлация
  • Издигна „шуробаджанащината“ в основен принцип на кадровата политика в цялата държава

Списъкът с действия, които рушат държавността, може да бъде продължен с още много констатации, но важен е резултатът – тежка институционална криза на държавността в комбинация с политическа и икономическа кризи.

Ние от ДПС смятаме, че България няма повече историческо време за губене в раздори, разделения и унищожаване на държавността. Призоваваме всички национално отговорни политически сили да спрат да чертаят разделителни линии в обществото и да се концентрираме върху намирането на консенсус за излизане от кризите и постигане на сигурност и стабилност на държавата, икономиката и българските граждани.

  1. Въведение

Ние от ДПС смятаме, че първата цел, за да бъдат овладени кризите, е осигуряване на политическа стабилност. Тези избори трябва да дадат отговор могат ли политическите партии да съставят стабилно политическо мнозинство, което да излъчи кабинет с ясна антикризисна програма. Предвид геополитическата ситуация, войната в Украйна, икономическата, енергийната и продоволствената кризи, сглобяването на такова мнозинство е възможно, ако се извърши на принципна ценностна основа.

Предвид:

  • Геополитическия избор на България
  • Кризата на сигурността, настъпила след руската инвазия в Украйна
  • Икономическото възстановяване, зависещо от икономиката и инструментите на ЕС,

ДПС смята, че в 48-то НС трябва да бъде съставено ценностно, идейно хомогенно мнозинство на евроатлантическа основа, т.е. от партиите, които твърдо отстояват тази политическа линия. Това ще позволи такова мнозинство да излъчи кабинет с ясна антикризисна програма, в която ще се следва обща политика с нашите партньори от НАТО и ЕС и ще се използват пълноценно инструментите и помощта на същите.

  • Антикризисни мерки

Антикризисната програма трябва да обхваща период от време максимум 2 години, в който мерките да бъдат насочени към овладяване на кризите в икономиката – инфлация, енергийна и продоволствена сигурност, запазване на производствата, стабилизиране на инвестиционния процес и спиране процеса на снижаване на жизнения стандарт на гражданите. След този период, в зависимост от резултатите, които ще бъдат постигнати, трябва да бъде приета всеобхватна програма за реформи, ускорен икономически растеж и догонващо средното европейско ниво увеличаване на жизнения стандарт на българските граждани.

Настоящата кратка програма отразява вижданията на ДПС за първия период, а именно изготвяне и прилагане на антикризисни мерки.

  1. Фискална и данъчна политика
  • Стабилизиране на бюджета – овладяване на бюджетния дефицит и в средносрочен план неговото намаляване
  • Овладяване на инфлацията с инструментите на данъчната, фискалната и парична политики – включително и контрол върху цените на енергоносителите
  • Запазване на данъчните ставки
  • Максимално използване не еврофондовете за ускоряване на инвестиционния процес
  • Въвеждане на еврото от 01.01.2024 г.
  1. Социална политика
  • Стабилизиране на пенсионната система
  • Изпреварващо инфлацията увеличаване на пенсиите
  • Запазване помощите за пенсионерите
  • Компенсиране на гражданите от енергийната криза и инфлацията
  • Фокус върху мерките за най-уязвимите социални групи
  1. Енергийна политика
  • Осигуряване на стабилност и диверсификация на енергийната система без това да е в ущърб на гражданите
  • Енергийна диверсификация на страната чрез намаляване и ликвидиране на енергийната зависимост от Русия
  • Осигуряване стабилност на енергийната система – газови и петролни доставки на максимално добри цени без посредници
  • Запазване цените на ел. енергията за населението
  • Компенсиране цените на ел. енергията за бизнеса
  • Фиксиране на пределни цени на горивата
  • Помощи за хората, които се отопляват с дърва чрез пълна компенсация на нарастването на цените на дървата за огрев
  1. Селско-стопанска и продоволствена политика

Политиките и мерките, които ДПС предлага в сектор „Земеделие“ са насочени към гарантиране на продоволствената сигурност, справяне с последствията от войната в Украйна, нарастващите производствени разходи и непрекъснато растящата инфлация, включително при цените на хранителните продукти.

Нашата концепция  за гарантирането на продоволствената сигурност се базира на конкретни мерки в три основни направления:

  • Финансово подпомагане на земеделските производители и на преработватели в хранително-вкусовата промишленост
  • Увеличаване на производителността на сектора и стимулиране на устойчиво производство
  • Спешна помощ за уязвимите групи чрез финансова подкрепа
  • Компенсации за високите производствени разходи и за изхранване на животни по Временната рамка за държавни помощи при кризи в подкрепа на икономиката заради войната в Украйна
  • Специална мярка за предоставяне на извънредно временно подпомагане по линия на Програмата за развитие на селските райони до края на 2022 г. Провеждане на прием на документи и изплащане на 5 % от неусвоените средства или приблизително 65 млн. лв. Средствата ще са предназначени за директно подпомагане на земеделските стопани.
  • Отстъпка от акциза на газьола до максималния разрешен праг по регламент – 0,60лв. на литър за земеделските производители
  • Държавна помощ за картофопроизводителите
  • Държавна помощ за лозарството
  • Подпомагане за преработвателния сектор – за хранително-вкусовата промишленост – до 400 000 евро
  • Временни облекчения за земеделските стопани като намаляване на осигурителната тежест и освобождаване от данъци върху субсидии за земеделските производители.
  1. Регионална политика и местно самоуправление

Мерките трябва да бъдат насочени към компенсиране на общините по актуализация на вече започнатите договори за обществени поръчки, актуализация на увеличените разходи за издръжка на общините в следствие на инфлацията и увеличените цени на енергоносителите, строителните материали и продоволствените стоки:

  • Изработване на механизъм за актуализация на започнатите обществени поръчки
  • Подпомагане на социалните дейности на общините – детски градини, домове за възрастни хора, социални кухни, социален патронаж и т.н.
  • Изготвяне на специална бюджетна капиталова програма на общините
  • Осигуряване на средства за разплащане на държавата към доказано изпълнени строителни работи в техния пълен обем
  • Осигуряване на ритмичност за плащанията на държавата като възложител на обществени поръчки към изпълнителните
  • Спешни законодателни мерки за ускоряване на инвестиционния процес

Купуването и продаването на гласове е престъпление!

Коментари

Източник: pz-info.com

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!